Fałszywe reklamy na Facebooku – jak oszuści podszywają się pod znane banki?

Phishing nie traci na popularności. Fałszywe strony firm i reklamy online umożliwiają kradzież danych i oszczędności ich klientów. Pomimo rosnącej świadomości zagrożeń, wiele osób nadal pada ofiarą. Phishing zatem to stale poważny problem dla konsumentów i instytucji finansowych. Jak temu zapobiec?

Fałszywe reklamy na Facebooku – jak oszuści podszywają się pod znane banki?

W ostatnim czasie użytkownicy Facebooka stali się celem hakerów, którzy przygotowali sprytne ataki z wykorzystaniem reklam w tym serwisie społecznościowym. Reklamy te kuszą niezwykle atrakcyjnymi ofertami. Tym razem do oszustwa zostały wykorzystane wizerunki Banku BNP Paribas oraz ING Banku Śląskiego. W artykule przyjrzymy się temu zagrożeniu i podpowiemy, jak skutecznie zwalczać wykorzystywanie firmowej marki w tego typu oszustwach.

baner1.png

Phishing na Bank BNP Paribas i ING Bank Śląski.
„Ostatnia szansa! Tylko dziś skorzystaj z oferty, przejdź w link i odbierz swoją nagrodę” – to treść reklam, które pojawiły się na Facebooku. Brzmią kusząco, prawda? Niestety, to tylko pułapka zastawiona przez cyberoszustów.

reklama.png

reklama2.png

Linki zamieszczone w reklamach, przekierowują użytkowników na strony phishingowe, które zawierają szczegóły dotyczące otrzymania rzekomej nagrody pieniężnej. Fałszywe witryny są dostosowane wizualnie do konkretnego banku oraz posiadają unikalne adresy URL, co ma na celu uwiarygodnienie oszustwa.

Bez nazwy.png

Po zakręceniu kołem użytkownik, otrzymuje komunikat z gratulacjami i informacją o wygranej 4 000 zł. Oszuści dodatkowo zamieścili instrukcję dotyczącą odebrania tej rzekomej nagrody.

Bez nazwy2.png

Warunkiem jej otrzymania jest zalogowanie się do bankowości elektronicznej. W ten sposób oszuści wyłudzają dane logowania klientów bankowości banku BNP Paribas oraz ING Banku Śląskiego.

Bez nazwy3.png

Bez nazwy4.png

Pamiętaj! Zanim podasz dane logowania do bankowości, zawsze upewnij się, że znajdujesz się na oficjalnej stronie banku. Cyberprzestępcy nieustannie wykorzystują wizerunek renomowanych firm i instytucji, ponieważ ta metoda nadal okazuje się skuteczna – nawet pomimo rosnącej świadomości zagrożeń w sieci.

Fałszywe strony internetowe i podszywanie się pod znane marki nie tylko zagrażają użytkownikom, ale także niosą poważne konsekwencje dla firm, których wizerunek został wykorzystany w oszustwie.

Media społecznościowe umożliwiają łatwe dotarcie do szerokiego grona odbiorców - monitoruj je.

Zaufanie, raz utracone, jest niezwykle trudne do odbudowania – nazwa i logo firmy mogą na stałe zostać powiązane z oszustwem. Dlatego skuteczna ochrona przed tego typu atakami to nie wybór, lecz biznesowa konieczność.

baner_sirt_firmy_kurierskie.png

PODSUMOWANIE
Phishing wciąż stanowi poważne zagrożenie dla instytucji finansowych, które padają ofiarą podszywania się pod ich marki w internecie. Skuteczna ochrona wizerunku wymaga nie tylko bieżącego monitorowania kanałów online (takich jak media społecznościowe), ale przede wszystkim sprawnego reagowania na incydenty bezpieczeństwa.

Właśnie tutaj kluczową rolę odgrywa PREBYTES SIRT – zespół ekspertów oferujący wszechstronną obsługę incydentów oraz natychmiastową odpowiedź na zagrożenia, w tym fałszywe strony i reklamy phishingowe. Dzięki ich wsparciu organizacje mogą szybciej identyfikować próby nadużycia marki, usuwać szkodliwe treści i chronić klientów przed utratą danych. W efekcie budują zaufanie i redukują ryzyko reputacyjne, a jednocześnie zapewniają swoim użytkownikom bezpieczne środowisko korzystania z usług bankowości internetowej. Wejdź i poznaj szczegóły → PREBYTES SECURITY INCIDENT RESPONSE TEAM

Zgłoś Incydent

Za pośrednictwem tego formularza, możesz zgłosić adres strony internetowej lub treść otrzymanej wiadomości. Przesyłając do nas zgłoszenie możesz przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa w internecie. Eksperci zweryfikują Twoje zgłoszenie i pomogą w rozwiązaniu problemu.